evdenevenakliyatheader

Müşteri Memnuniyeti

Müşteri memnuniyeti en kısa şekliyle, müşterinin ihtiyacının giderilmesi ve isteğinin karşılanması sonrasındaki tatmin oranıdır. Müşterinin aldığı hizmetlerden memnun kalma düzeyi olarak da tanımlanabilir.

Müşteri memnuniyeti bütün işletmeler için gereklidir. Müşterilerinizi memnun ederseniz sadık müşterileriniz olur ve bu da işletmenizin başarısında ve sürekliliğinde en önemli kriterlerdendir.

Peki, müşteri memnuniyetini nasıl ölçeceksiniz? Ve müşteri memnuniyetini nasıl arttıracaksınız?

Müşteri memnuniyetini ölçme

İşletmenizin diğer yönlerini geliştirmek istediğiniz gibi müşteri memnuniyetini de geliştirmek ve arttırmak istiyorsanız öncelikle müşteri memnuniyetini ölçmeniz gerekir. Uygun ölçümlemeyi yapmadan müşteri memnuniyetinin iyi veya kötü olduğunu bilemezsiniz.

Müşteri memnuniyetini ölçmenin en iyi yollarından biri müşteri memnuniyeti anketi yapmaktır. Müşteri memnuniyeti anketini hazırlarken etkisi en büyük olan konulara odaklanmayı unutmayın. Piyasada var olan müşteri memnuniyeti anketlerinden de faydalanabilirsiniz.

Müşteri memnuniyeti ve sadakatine etki eden bir sürü faktör vardır. Bunların her birini en iyi düzeye çıkarabilecek yeterli imkanlarımız olmayabilir. Müşteri odaklı yaptığınız analizler, müşterileriniz için en önemli şeyin ne olduğunu ve en iyi etkiyi yaratmak için nereye para harcamanız gerektiğini size söyleyecektir.

Müşteri memnuniyetini değerlendirdikten sonra bunu artırmak için çalışmaya başlayın.

Öncelikle ekibinizdeki herkesin – farklı bölümlerde olsalar bile – müşteri hizmetleri departmanın bir parçası olduklarını anlamalarını sağlayın. Ekip için müşteri yönetimi ipuçları listesi hazırlayın. Bu listenin çıktısını alın ve ekibinize dağıtın.

Daha sonra garantili müşteri memnuniyetinin sadece bir amaç olmadığını aynı zamanda zorunlu ve başarılabilir olduğunu anlamalarını sağlayın.

Başa dön
Call Now ButtonŞimdi Ara